Jul 01, 2012Coaching

Megbocsátás II. - Megbocsátás a DE varázsszóval

Általánosságban már beszéltünk a megbocsátásról (Megbocsátás I.) és a hozzákapcsolódó tévhitekről, de könnyű mondani, hogy bocsássunk meg, ha egyszer nem tudjuk, hogy hogyan is…? Mivel én a praktikus gyakorlatokat és technikákat nagyon kedvelem, most megosztom azt a gyakorlatot, ami már nemcsak nekem, hanem nagyon sokaknak bevált. Ez a megbocsátás gyakorlat rendkívül erőteljes és nagyon hatásos – közvetlenül a belső forrásomból kaptam :) - egyszerű, csak csinálni kell! (SVT-seknek tipp: a gyakorlat előtt érdemes magán a megbocsátáson lévő összes negatív energiát és a hozzá tartozó előző és más életeket tisztítani.) MEGBOCSÁTÁS A DE VARÁZSSZÓVAL Hogyan bocsáthatunk meg bármit bárkinek? 1. Kiválasztunk egy konkrét dolgot, amit szeretnénk megbocsátani. Pl.:

  1. Megbocsátom magamnak, hogy rosszul döntöttem…
  2. Megbocsátom Istennek/a sorsomnak/ az Univerzumnak, hogy ilyen helyzetbe hozott…
  3. Megbocsátom a páromnak, hogy kiabált velem...
  4. Megbocsátom a főnökömnek, hogy nem értékeli azt, amit teszek…

Miután kiválasztottuk a konkrét dolgot, a pozitív megbocsátó mondatot folytatjuk a “de nem mert”-tel és az azt követő, belőlünk előkerülő gondolatokkal (amelyek ítéleteket, hiedelmeket, értékrendet tartalmaznak általában) - lásd az alábbi példákat.

1. Megbocsátom magamnak, hogy rosszul döntöttem, de nem, mert ... hiba volt. Megbocsátom magamnak, hogy rosszul döntöttem, de nem, mert ... hülye voltam. Megbocsátom magamnak, hogy rosszul döntöttem, de nem, mert ... elrontottam az életemet. stb.

 

2. Megbocsátom Istennek/a sorsomnak/ az Univerzumnak,  hogy ilyen helyzetbe hozott, de nem, mert ... ezt nem érdemlem. Megbocsátom Istennek/a sorsomnak/ az Univerzumnak,  hogy ilyen helyzetbe hozott, de nem, mert ... nagyon utálom ezt. Megbocsátom Istennek/a sorsomnak/ az Univerzumnak,  hogy ilyen helyzetbe hozott, de nem, mert ... miért pont velem szúrt ki?

 

3. Megbocsátom a páromnak, hogy kiabált velem, de nem, mert … rosszul esik nekem. Megbocsátom a páromnak, hogy kiabált velem, de nem, mert … ilyet nem tehet. Megbocsátom a páromnak, hogy kiabált velem, de nem, mert … ez szemétség (ő szemét). stb.

 

4. Megbocsátom a főnökömnek, hogy nem értékeli azt, amit teszek, de nem, mert … észre kellene vennie. Megbocsátom a főnökömnek, hogy nem értékeli azt, amit teszek, de nem, mert … tiszta hülye. Megbocsátom a főnökömnek, hogy nem értékeli azt, amit teszek, de nem, mert … én sokkal jobb vagyok mint ő.

  Addig írjuk, (és persze azt írjuk, ami kijön a fejünkből a “de nem, mert” után; a fentiek csak példamondatok), amíg még eszünkbe jut bármi. Előfordul, hogy oldalakon keresztül kell írni, de egyszer biztosan elfogy! A papír mindent "elbír" :), a lényeg, hogy ne cenzúrázzuk magunkat, írjunk ki bármilyen neheztelést, ítéletet magunkból, ami gátolja, hogy megbocsássunk. A “de” utáni rész mindaz az ellenállás bennünk, ami nem engedi, hogy megbocsássunk. Előfordul olyan, hogy a “de” utáni rész ismétlődik, akár minden mondat után ugyanaz jön, vagy több mondattal később, lejjebb megint ugyanaz jön fel, mint előtte pár mondattal. Ez teljesen normális, arról szól, hogy ennyi "helyre, szintre" tettük el ugyanazt az ellenállást. Miután elkészültünk, és már nem tudunk semmit sem a "de" után írni, azaz ott marad a pozitív megbocsátó mondat, örüljünk neki, majd pedig tépjük össze (ha lehet, - biztonságos módon - égessük el) a papírt, hogy a tudatunk is "lássa" :) , hogy minden ellenállásunk teljesen megszűnt, és azért is, hogy ne kerüljön senki kezébe, elvégre nem az a cél, hogy a leírt ítélkezésekkel másokat megbántsunk. Ha netán pár nap múlva úgy érezzük megint haragszunk - akár ugyanazért a dologért -, csináljuk végig a gyakorlatot megint. Tegyük ezt addig, amíg már nem marad bennünk harag az adott helyzettel, dologgal, emberrel kapcsolatban. Végül pedig a legfőbb tanulság a megbocsátással kapcsolatban: nem keletkezne bennünk harag, amennyiben nem ítélkeznénk. Minél kevesebbet ítélkezünk, annál kevesebb harag keletkezik bennünk. Tudatosítsuk magunkban, hogy az ítélkezés (és a nyomában létrejövő harag) nem tesz jót sem nekünk, sem másoknak, mérgezi a kapcsolatainkat és az életünket. Rajtunk múlik mit választunk: fenntartjuk és hordozzuk a haragot, vagy megbocsátunk és egy boldogabb életet élünk... :) Csodás napokat! Légy magadhoz és másokhoz is megbocsátó! :) Szeretettel, Erika

With love,

Erika

« back

All rights reserved. Official website of Erika Laszlo, coach, trainer, the creator of the intuitive, licensed and trademarked Intuyching™©, SuperConscious Self-Coaching™© system.

© Szuperc Limited 2020  All rights reserved. -  Hosted by Orangewebsite.com (Iceland) 

Website Terms and Conditions -  Privacy Policy

Scroll to top