2011 máj 15Kommunikáció

Mit csináljunk, ha kritizálnak bennünket?

 

Te hogy érzed magad, ha kritizálnak? Valószínűleg nem jól, igaz? Ki is érezné magát jól, ha kritizálják... Pedig sajnos mindig lesznek olyanok, akik kritizálnak valamit, hiszen mivel sokfélék vagyunk, nem egyformán szeretjük a dolgokat, nem ugyanazt akarjuk, és nem ugyanaz tetszik nekünk.

 

Fontos tudni, hogy nem kell, és nem is lehet mindig, mindenkinek tetsző döntéseket, választásokat hozni. Ez képtelenség, hiszen nem lehet mindenkinek mindig megfelelni.

 

Ahogy a költő is mondja:

Mindig kedvére tudsz tenni néhány embernek, néha kedvére tudsz tenni minden embernek, de nem tudsz mindig, mindenkit elégedetté tenni.

John Lydgate (angol költő és szerzetes kb. 1370 – kb. 1451)

 

Mégis, amikor kritikát hallunk, általában ellenállunk neki, elkezdünk (ha máshol nem magunkban belül kritikát mondani a másikról) védekezni ellene, netán megtámadni, és megpróbáljuk a másikat meggyőzni arról, hogy miért nincs igaza.

 

Ha kritika (előítélet és ítélkezés) van benned, ezt kapod vissza másoktól is

 

Ha bennünk kritika van (és vegyük észre: amikor magunkban valakit kritizálunk, akkor a kritika energiája ott van bennünk!), nem csoda, ha a külső világból is ez fog visszatükröződni. Ha ellenállunk a helyzetnek, kritizáljuk, megítéljük, ezzel az Univerzum törvényei szerint még többet vonzunk be magunkhoz az olyan eseményekből, amiket inkább elkerülni szeretnénk.  

 

Amerikában a fenti  - eredetileg Lydgate-től származó - mondást Lincoln is használta. A kabinetében volt egy tag, aki állandóan kritizálta őt. Mikor megkérdezték, miért nem távolítja el a környezetéből, miért tűri el, hogy kritizálja, ezt válaszolta:

 

Még egy lónak is szüksége van arra időnként, hogy egy lódarázs megcsípje, és így mozgásra ösztökélje.

 

Igazán mély bölcsesség! Ha erre tudunk koncentrálni, amikor valaki kritizál bennünket, máris nem fogunk ellenállni neki, hiszen azt fogjuk keresni a kritikájában, hogyan tud ez bennünket előrevinni, miben segít bennünket a kritika.

 

Kritika kezelése 3 lépésben

 

1. Legközelebb, ha valaki kritizál, először is végy egy pár mély levegőt!

 

2. Kérdezd meg magadtól, azelőtt, hogy szólt volna hozzám, volt valami bajom? Ha a válasz nem, nem volt semmi bajod, akkor az elhangzott mondat segélykiáltás a másik részéről, azaz neki van problémája! Ilyenkor nem magyarázkodni kell, mert úgysem fogja meghallani (nincs rá füle), hanem a Megértő nyelvet érdemes használni. 


Mit jelent az, hogy nincs füle? Nézd meg a videót!

 

 

3. Válaszként a kritikára mondhatsz valami ilyesmit:

 

Úgy látom, valami gondod van ezzel. Sajnálom, hogy ez neked nem tetszik. Örömmel javítok/változtatok rajta (már feltéve, ha tényleg örömmel változtatsz, és ha valóban rólad volt szó, lásd fent, hogy a kritika nem rólad szól, hanem azt jelzi, a másiknak problémája van). 

 

Amennyiben a kritika építő jellegű és valóban jogos, akkor elnézést kérhetsz azért, hogy nem csináltad meg például időre a munkát, amit vártak tőled. Vagy esetleg valami olyanra hívja fel a figyelmed magaddal kapcsolatban, amit valóban fontos megváltoztatnod.

 

Ha megfontolod, hogy a kritika építő jellegű-e és segítő szándékú, akkor valószínűleg előrevisz és fejlődést tud okozni neked, feltéve, hogy hajlandó vagy változtatni.

 

Ezzel képes lehetsz egy újfajta pozitív gondolkodást és pozitív szemléletet beengedni a tapasztalatodba a negativitás helyett (pl.: hogy eddig mérges lettél, ha kritizáltak). Minden új pozitív gondolat egy újabbnak ad teret. Ezzel kiléphetsz a régi körforgásból és még a kritizálónak is hálás lehetsz, hogy megvilágított számodra magadról valamit. 

 

Rátalálhatsz magadban az igazi benső igazságodra magadról, a helyzetről, esetleg a másik emberről. Érdemes a jó vezetőket utánozni, akik akkor is képesek jó munkát végezni, ha közben kritika éri őket.

 

Tudod mit érdemes tenni vita (kritika) esetén, hogy ne legyen belőle veszekedés? Nézd meg a 3 perces videómat arról, hogy hogyan tudod elkerülni a veszekedést.

 

Pozitív gondolkodást segítő támogató hit:

Az Univerzum mindig támogat, minden igaz, számomra jó döntésemben és cselekedetemben.

Szeretettel,

Erika

Ha eleged van abból, hogy egyedül küzdesz és szeretnéd, ha pártatlan, ítélkezésmentes segítséget kapj, akkor jelentkezz itt.
 

Ha tetszett, akkor lehet, hogy másoknak is tetszene, igaz? Megtennéd, hogy köszönetképpen megosztod? Kattints alul a Facebook jelre!

Előre is nagyon köszönjük! :)

 

Ha még nem vagy rendszeres olvasó, iratkozz fel a LÉLEKEMELŐ hírlevélre, hogy minden újdonságot biztosan megkapj!

Itt jelentkezz a következő programokra

 

Tartsd velünk a kapcsolatot!

MEGJELENT ERIKA KÖNYVE, A LÉLEKZENE

LélekZene - e-book-ban azonnal letöltheted, innen

Lapozz bele a LélekZene tartalmába

« Vissza

Minden jog fenntartva. László Erika tanácsadó, transzformációt elősegítő és kommunikáció (asszertivitás) instruktor, az Intuyching®™ (SzuperTudatos Önfejlesztés™) intuitív, energetikai, coaching-szemléletű rendszer létrehozójának hivatalos oldala

 

A SZUPERC Ltd. logója, márka- és módszerei neve

(Intuyching®™©, SzuperTudatos Világ™, SzuperTudatos Önfejlesztés™©, Tudatos Pénz Teremtés™, TUDKO-Tudatos Kommunikáció™©, a DEMERT Módszer™©, a Numeropátia™©, Intuytor™©) 
védjegyek, illetve törvény által védett és bejegyzett védjegyek az EU területén, illetve a WIPO országokban, a Madrid Protocol (WIPO's Madrid System) által nemzetközileg védetten.
  

© Szuperc Limited 2015-2021. -  All rights reserved. -  Hosted by Hostpapa.com (Canada)

Website Terms and Conditions -  Privacy Policy

Ugrás az oldal tetejére!