2011 máj 15Kommunikáció

Mit csináljunk, ha kritizálnak bennünket?

Mindig kedvére tudsz tenni néhány embernek, néha kedvére tudsz tenni minden embernek, de nem tudsz mindig, mindenkit elégedetté tenni.

(You can please some of the people all of the time, you can please all of the people some of the time, but you can’t please all of the people all of the time.)

John Lydgate (angol költő és szerzetes kb. 1370 – kb. 1451)

 

Te hogy érzed magad, ha kritizálnak? Valószínűleg nem jól, igaz? Ki is érezné magát jól, ha kritizálják... Pedig sajnos mindig lesznek olyanok, akik kritizálnak valamit, hiszen mivel sokfélék vagyunk, nem egyformán szeretjük a dolgokat, nem ugyanazt akarjuk, és nem ugyanaz tetszik nekünk.

 

Fontos tudni, hogy nem kell, és nem is lehet mindig, mindenkinek tetsző döntéseket, választásokat hozni. Ez képtelenség, hiszen nem lehet mindenkinek mindig megfelelni.

 

Mégis, amikor kritikát hallunk, általában ellenállunk neki, elkezdünk (ha máshol nem magunkban belül kritikát mondani a másikról) védekezni ellene, netán megtámadni, és megpróbáljuk a másikat meggyőzni arról, hogy miért nincs igaza…

 

Ha kritika (előítélet és ítélkezés) van benned, ezt kapod vissza másoktól

 

Ha bennünk kritika van (és vegyük észre: amikor magunkban valakit kritizálunk, akkor a kritika energiája ott van bennünk!), nem csoda, ha a külső világból is ez fog visszatükröződni. Ha ellenállunk a helyzetnek, kritizáljuk, megítéljük, ezzel az Univerzum törvényei szerint még többet vonzunk be magunkhoz az olyen eseményekből, amiket inkább elkerülni szeretnénk.  

 

Amerikában a fenti  - eredetileg Lydgate-től származó - mondást Lincoln is használta. A kabinetében volt egy tag, aki állandóan kritizálta őt. Mikor megkérdezték, miért nem távolítja el a környezetéből, miért tűri el, hogy kritizálja, ezt válaszolta:

 

Még egy lónak is szüksége van arra időnként, hogy egy lódarázs megcsípje, és így mozgásra ösztökélje.

 

Igazán mély bölcsesség! Ha erre tudunk koncentrálni, amikor valaki kritizál bennünket, máris nem fogunk ellenállni neki, hiszen azt fogjuk keresni a kritikájában, hogyan tud ez bennünket előrevinni, miben segít bennünket a kritika.

 

Kritika kezelése 3 lépésben

 

1. Legközelebb, ha valaki kritizál, nyugodtan mélyedj el magadban, végy egy pár mély levegőt és kérj világos gondolatokat a helyzetről!

 

2. Kérdezz rá, vajon miben tud ez engem segíteni, hogyan irányít a legjobb megoldás megtalálása felé, hogy ezt mondta?

 

3. Válaszként a kritikára mondhatsz valami ilyesmit: Sajnálom, hogy ez neked nem tetszik. Örömmel javítok/változtatok rajta (már feltéve, ha tényleg örömmel változtatsz). Mit szeretnél?

 

Ezzel képes lehetsz egy újfajta pozitív gondolkodást és pozitív szemléletet beengedni a tapasztalatodba, amivel pedig a régi berögzült hiedelmektől és gondolatoktól tudsz megszabadulni.

 

Minden új pozitív gondolat egy újabbnak ad teret. Ezzel kiléphetsz a régi körforgásból és még a kritizálónak is hálás lehetsz, hogy megvilágított számodra egy újfajta, a pozitív gondolkodásodhoz vezető nézőpontot.  :)

 

Rátalálhatsz magadban az igazi benső igazságodra magadról, a helyzetről, esetleg a másik emberről. Utánozd a jó vezetőket, akik akkor is képesek jó munkát végezni, ha közben kritika éri őket.

 

Tudod mit kellene tenni vita (kritika) esetén, hogy ne legyen belőle veszekedés? Nézd meg a 3 perces videómat.

Pozitív gondolkodást segítő támogató hit:
Az Univerzum mindig támogat, minden igaz, számomra jó döntésemben és cselekedetemben.

 

 

Csodás napokat! Légy magadhoz és másokhoz is jó! :)

 

Erika

Szeretettel,

Erika

Ha tetszett, akkor lehet, hogy másoknak is tetszene, igaz? Megtennéd, hogy köszönetképpen megosztod? Kattints alul a Facebook jelre!

Előre is nagyon köszönjük! :)

 

Ha még nem vagy rendszeres olvasó, iratkozz fel a LÉLEKEMELŐ hírlevélre, hogy minden újdonságot biztosan megkapj!

Itt jelentkezz a következő programokra

 

Tartsd velünk a kapcsolatot!

MEGJELENT ERIKA KÖNYVE, A LÉLEKZENE

LélekZene - e-book-ban azonnal letöltheted, innen

Lapozz bele a LélekZene tartalmába

« Vissza

Minden jog fenntartva. László Erika tanácsadó, transzformációt elősegítő és kommunikáció (asszertivitás) instruktor, a SzuperTudatos Önfejlesztés™ egyedi intuitív coaching rendszer létrehozójának hivatalos oldala

 

A SZUPERC Ltd. logója, márka- és módszerei neve

(SzuperTudatos Teremtés™© , SzuperTudatos Világ™, Intuyching™©, SzuperTudatos Önfejlesztés™©, Tudatos Pénz Teremtés™ , TUDKO-Tudatos Kommunikáció™© , a DEMERT Módszer™©, a Numeropátia™© 
védjegyek, illetve bejegyzett védjegyek az EU területén, illetve a WIPO országokban, a Madrid Protocol (WIPO's Madrid System) által nemzetközileg védetten.

  

© Szuperc Limited 2020 -  All rights reserved. -  Hosted by Hostpapa.com (Canada)

Website Terms and Conditions -  Privacy Policy